REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO  | i-optic.pl

Spis treści:

I. Postanowienia ogólne. 

  • Regulamin (zwanej dalej „Regulamin”) określa warunki działania i korzystania ze sklepu internetowego działającego pod adresem internetowym www.i-optic.pl (zwany dalej „Sklep”) oraz określa zasady i warunki dokonywania zakupów za pośrednictwem Sklepu. 

  • Regulamin w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną stanowią zapisy, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm., dalej jako “UŚUDE”). 

  • Sklep jest prowadzony przez iOptic s.c. z siedzibą w Częstochowie, al. Wolności 34, 42-217 Częstochowa, NIP: 949-224-33-67 REGON: 386203110. (zwany dalej “Sprzedawca”/”Usługodawca”). 

 

Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy:

  • telefonicznie pod nr tel.: +48 573 450 160.
  • za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: salon@i-optic.pl
  • pocztą tradycyjną pod adres korespondencyjny: Salon optyczny iOptic, al. Wolności 34, 42-217 Częstochowa.

 

Sprzedawca umożliwia także kontakt za pomocą Formularza Kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu, a także profile społecznościowe Sprzedawcy na platformach Facebook oraz Instagram. Sprzedawca na wysłane zapytania, odpowie do 24h od złożonego zapytania w godzinach dostępności pracowników Sprzedawcy odpowiedzialnych za bieżącą obsługę Klientów, tj. od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce, w godzinach od 10 do 18. 

  • Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi w szczególności sprzedaż Towarów m.in. w postaci opraw korekcyjnych oraz okularów przeciwsłonecznych. Ponadto, w ramach działalności Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu świadczone są następujące bezpłatne usługi elektroniczne: Formularz Zamówienia; Konto; Formularz Kontaktowy a także Blog. 

  • Przed skorzystaniem ze Sklepu, w tym każdej poszczególnej Usługi Elektronicznej dostępnej za jego pośrednictwem, Klient zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem. 

 

II. Słownik. 

  • Konsument - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych dokonująca ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 

  • Przedsiębiorca-Konsument - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  • Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, które w ramach tej działalności i na jej potrzeby dokonują ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu czynności prawnej bezpośrednio związanej z tą działalnością. 

  • Koszyk - element oprogramowania Sklepu, umożliwiający przegląd wybranych przez Klienta Towarów do zakupu, a także umożliwiający weryfikację i modyfikację danych Zamówienia, w szczególności dot. ilości i ceny sprzedaży Towarów. 

  • Klient - Konsument,  Przedsiębiorca-Konsument albo Przedsiębiorca będący użytkownikiem Sklepu, w tym Kupujący. 

  • Kupujący - Konsument, Przedsiębiorca-Konsument albo Przedsiębiorca, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, tj. na odległość. 

  • Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron tej umowy, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. 

  • Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawwach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm, dalej jako “Ustawa o prawach konsumenta”). 

  • Umowa Sprzedaży - umowa zawierana za pośrednictwem Sklepu, tj. na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na zasadach określonych w Regulaminie, przez którą Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru i wydać mu ten Towar, a Kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić Sprzedawcy wskazaną cenę.

  • Usługa Elektroniczna - usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klienta drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem Sklepu.

  • Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, uzewnętrznione przez niego za pośrednictwem Formularza Zamówienia w sposób umożliwiający identyfikację Kupującego, Towarów stanowiących przedmiot Umowy Sprzedaży, sposobu i kosztów dostawy, metody płatności oraz ceny sprzedaży.

  • Towar - produkt będący rzeczą ruchomą w rozumieniu prawa cywilnego, zaprezentowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, który może zostać w Sklepie zakupiony. 

  • Treści Klienta — wszelkie dane lub informacje wytwarzane lub dostarczane przez Klientów w ramach korzystania ze Sklepu lub Portali Społecznościowych Sprzedawcy, w szczególności:  opinie o Towarach, Sklepie lub Sprzedawcy, komentarze oraz opinie na profilach Sklepu w portalach społecznościowych (FacebookInstagram) oraz na kanale YouTube (łącznie “Portale Społecznościowe”). 

 

 

III. Wymagania techniczne i ogólne zasady korzystania ze Sklepu. 

1. Do prawidłowego i pełnego korzystania przez Klientów ze Sklepu niezbędne są: 

  • komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet; 

  • posiadanie jednej ze standardowych przeglądarek internetowych w aktualnej wersji, takich jak: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge; 

  • włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;

  • posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (jednak do przeglądania asortymentu Sklepu klient nie potrzebuje adresu e-mail);

  • zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1080x1920; 

  • ponadto, w celu złożenia i realizacji Zamówienia konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego numeru telefonu. 

 

2. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami oraz Regulaminem, mając w szczególności na uwadze poszanowanie dóbr osobistych zarówno Sprzedawcy jak i osób trzecich oraz praw autorskich i praw własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klientów za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym.

3. Wszystkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do nazwy Sklepu, domeny internetowej, strony Sklepu, w tym teksty, grafiki, logotypy zamieszczone w Sklepie oraz Formularzu Zamówienia są własnością Sprzedawcy bądź zostały użyte przez Sprzedawcę za zgodą uprawnionych osób trzecich i objęte są ochroną prawa autorskiego (zgodnie z ustawę z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych) oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Korzystanie z zamieszczonych w Sklepie treści dozwolone jest w ramach własnego użytku osobistego zgodnie z przepisami prawa autorskiego. W pozostałym zakresie, zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz tekstów zamieszczonych w Sklepie, w tym ich udostępnianie w Internecie bez pisemnej zgody Sprzedawcy pod rygorem nieważności lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa.

4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Sklepie, Sprzedawca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet. Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Sklepie poprzez stosowanie protokołu SSL. 

5. Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa pkt. 4 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem poniesienia szkody na skutek zagrożeń występujących w Internecie, a w szczególności włamania do systemu informatycznego Klienta, przejęcia haseł lub innych danych przez osoby trzecie, zainfekowania systemu informatycznego Klienta wirusami lub innym szkodliwym oprogramowaniem. W celu zminimalizowania ww. zagrożenia Sprzedawca rekomenduje korzystanie przez Klientów z programów antywirusowych lub środków chroniących prywatność Internecie. 

 

IV. Usługi Elektroniczne. 

  • Prezentacja Towarów (“Prezentacja Towarów”) to bezpłatna usługa elektroniczna za pośrednictwem, której Sprzedawca przedstawia asortyment Sklepu. Prezentowane Towary są nowe i oryginalne. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może zaprzestać korzystać z ww. usługi elektronicznej poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej ze stroną Sklepu. 

  • Usługa Formularza Zamówienia (“Formularz Zamówienia”) to usługa elektroniczna dostępna za pośrednictwem Sklepu za pomocą, której  Klient  składa Zamówienie, zgodnie z procedurą przewidzianą w części V Regulaminu, co w konsekwencji ma doprowadzić do dokonania zakupu Towarów. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu Zamówienia. 

  • Usługa Formularza Kontaktowego (“Formularz Kontaktowy”) to bezpłatna usługa elektroniczna, polegająca na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy. 

  • Usługi Elektroniczne świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

  • Zachowanie zgodności Usług Elektronicznych z umową o dostarczanie danej usługi cyfrowej (ww. Usług Elektronicznych) nie wymaga instalowania przez Klienta ich aktualizacji.

  • Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu odbywały się na najwyższym poziomie, co nie wyklucza jednak możliwości czasowego wstrzymania dostępności Sklepu w szczególności w przypadkach konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, modernizacji lub rozbudowy Sklepu.

  • Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie Usług Elektronicznych, w tym z uwagi na przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta. 

  • Reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych można zgłaszać m.in. pisemnie, drogą mailową bądź za pośrednictwem Formularza Kontaktowego. Dane kontaktowe Sprzedawcy znajdują się pkt I Regulaminu. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej ze świadczonymi przez Sprzedawcę usługami. Kryteria oceny zgodności Usług Elektronicznych z umową o dostarczenie tej usługi są określone w art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta. Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie do 14 dni.

 

V. Zasady zawierania Umowy Sprzedaży. 

1. Prezentacja Towarów, opisy, ceny, reklamy oraz wszelkie inne informacje zawarte na stronie Sklepu dotyczące asortymentu Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie skierowane do Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży. 

2. Zamówienia Klienci składają przy użyciu Formularza Zamówienia. 

3. Przeglądanie asortymentu Sklepu oraz jego zamówienie nie wymaga posiadania Konta. 

4. W celu zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży: 

  • Klient dokonuje wyboru Towaru, znajdującego się w sprzedaży w chwili dokonywania zakupu, tj. spośród Towarów dostępnych (Towary niedostępne są zawsze wyraźnie oznaczane, tak aby Klient został poinformowany o braku dostępności), zgodnie z jego opisem i ceną oraz określając jego ilość; 

  • Klient kompletuje Zamówienie korzystając z Koszyka i podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia Zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne w Sklepie;

  • jeżeli Klient posiada aktywny kod rabatowy może go podać w procesie zakupowym w miejscu do tego wyznaczonym; 

  • jeśli Klient kupuje dany Towar w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, w Formularzu Zamówienia powinny znaleźć się dane firmy Klienta, tj. nazwa, adres oraz NIP działalności;

  • po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: przedmiotu Zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, metody płatności oraz wybranej formy dostawy i kosztów dostawy; 

  • Klient potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna w celu zawarcia Umowy Sprzedaży; 

  • kliknięcie przez Klienta przycisku “Zamawiam i płacę” jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oferty zakupu wybranego Towaru.

 

5. W celu uniknięcia wątpliwości, złożenie Zamówienia przez Klienta - nawet, jeżeli zostało od razu opłacone -  jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy oferty zakupu określonego Towaru. Umowę Sprzedaży uważa się za zawartą dopiero w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 7  poniżej. 

6. Klient zobowiązany jest do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma zostać dostarczony zamówiony Towar. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru z tej przyczyny. 

7. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza złożenie Zamówienia przez Klienta i przyjęcie go do realizacji poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia wraz z nadanym numerem Zamówienia oraz linkiem pod którym Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w formacie pdf. Ww. wiadomość e-mail stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem. 

8. W przypadku wyboru przez Klienta płatności obsługiwanych przez zewnętrzny system płatności Przelewy24, Klient jest zobowiązany zrealizować płatność niezwłocznie po przejściu na stronę operatora płatności po kliknięciu w toku składania Zamówienia przycisku “Zamawiam i płacę”. W przypadku, gdy Klient nie zrealizuje płatności niezwłocznie, Zamówienie otrzyma status “Oczekuje na płatność” i Sprzedawca w terminie co najmniej 48 godzin od dokonania Zamówienia zwróci się do Klienta mailowo z przypomnieniem o dokonaniu płatności wraz z możliwością wygenerowania nowego linku do płatności, zmiany formy płatności lub anulowania Zamówienia. Anulowanie Zamówienia przez Klienta lub brak odpowiedzi na ww. wiadomośc e-mail przez Klienta w terminie 3 dni  od jej wysłania powoduje, że Zamówienie zostaje anulowane, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail. 

9. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o tym Klienta za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.

10. Czas realizacji Zamówienia (skompletowanie Zamówienia oraz przygotowanie go do wysyłki) jest wskazywany na stronie Sklepu (każdorazowo w opisie Towaru) oraz w toku składania Zamówienia i jest liczony w następujący sposób:

  • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży do momentu nadania wysyłki do Klienta;

  • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznej (płatność z góry) – od dnia zaksięgowania wpłaty w pełnej wysokości na rachunku bankowym Sprzedawcy do momentu nadania wysyłki do Klienta. 

 

Do faktycznego czasu, w którym Klient otrzyma Zamówienie, należy doliczyć jeszcze czas dostawy, który Klient może każdorazowo sprawdzić w zależności od wybranego dostawcy na dedykowanej zakładce na stronie Sklepu, oraz informacja ta jest wyświetlana Klientowi w toku składania Zamówienia. 

11. Czas realizacji Zamówienia może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W przypadku, gdy realizacja Zamówienia nie jest możliwa w czasie podanym podczas składania Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta oraz wskaże nowy, przybliżony termin realizacji Zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Klienta – może on odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. 

12. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji za pośrednictwem Sklepu.

 

VI. Informacja o prawie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.

1. Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu dotyczą wyłącznie Kupujących: Konsumentów oraz Kupujących Przedsiębiorców-Konsumentów. 

2. Kupujący może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny (ustawowo Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument ma 14 dni na dokonanie zwrotu). 

3. Bieg terminu określonego w ust. 2 rozpoczyna się od dostarczenia Towaru Kupującemu lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. W przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 2 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.

4. Kupujący może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy. Oświadczenie może być wysłane m. in. za pomocą poczty tradycyjnej lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Dane kontaktowe Sprzedawcy znajdują się pkt I Regulaminu. Oświadczenie można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. 

5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Kupującego drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

6. Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży: 

  • umowę, od której odstąpiono uważa się za niezawartą;

  • Sprzedawca zwraca Kupującemu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru oferowanego przez Sprzedawcę; 

  • zwrot płatności jest dokonywany przez Sprzedawcę przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Kupującego z żadnymi kosztami;

  • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

7. Kupujący powinien odesłać Towar na adres Sprzedawcy podany w pkt. I Regulaminu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

8. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, także koszty zwrotu Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Towar ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

9. Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

10. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Kupującemu w przypadkach, o których mowa w art. 38 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. w odniesieniu do Umów Sprzedaży, w których:

  • przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy-Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta);

  • przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (art. 38 ust. 1 pkt 5 Ustawy o prawach konsumenta). 

 

11. Sprzedawca może za pośrednictwem Sklepu organizować okazjonalne promocje na warunkach każdorazowo podanych na stronie Sklepu, w których zrezygnuje z korzystania z poszczególnych ustawowych wyjątków do prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Wówczas, Klient zyskuje możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży w określonych przypadkach wskazanych w regulaminie takiej promocji, pomimo tego, że Ustawa o prawach konsumenta wyłącza takie uprawnienie.

 

VII. Reklamacja z tytułu Umowy Sprzedaży (niezgodność Towaru z umową). 

1. Sprzedawca dostarcza Towary zgodne z Umową Sprzedaży. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi względem Kupujących będących Przedsiębiorcami zostaje wyłączona. Ponadto, Sprzedawca względem Klientów będących Przedsiębiorcami odpowiada wyłącznie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy Sprzedaży, które jest następstwem zawinionego i umyślnego działania Sprzedawcy. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klientów będących Przedsiębiorcami jest ograniczona do szkody rzeczywistej. 

2. Postanowienia niniejszego punktu od ustępu 2 dotyczą wyłącznie Kupujących: Konsumentów oraz Przedsiębiorców-Konsumentów oraz dotyczą niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży. 

3. Jeśli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta za doprowadzenie do ich zgodności z Umową Sprzedaży na postawie przepisów rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta. 

4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży istniejącą w chwili jego dostarczenia Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy. Kryteria oceny zgodności Towaru z Umową Sprzedaży są określone w art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta. 

5. W przypadku ujawnienia niezgodności, Kupującemu przysługują uprawnienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta. Realizacja uprawnień Kupującego wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz z postanowieniami niniejszego punktu Regulaminu.

6. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie naprawy lub wymiany Towaru.

7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.

8. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.

9. Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży można zgłaszać w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy podane wyżej w pkt I Regulaminu. Sprzedawca udostępnia jako Załącznik nr 2 do Regulaminu oraz na stronie Sklepu przykładowy wzór formularza reklamacyjnego, z którego Klient może skorzystać. 

10. W reklamacji Klient powinien podać, w szczególności swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer Zamówienia, datę zawarcia Umowy Sprzedaży, oraz opis ujawnionej niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży oraz wskazanie czego Klient się domaga, tj. czy żąda naprawy czy wymiany Towaru. 

11. Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania Zamówienia.

12. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której:

  • uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;

  • uznaje reklamację oraz informuje Kupującego o skorzystaniu przez Sprzedawcę z uprawnienia, o którym mowa ust. 7 powyżej;

  • odmawia doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 8 powyżej;

  • odrzuca reklamację jako bezzasadną.

 

13. W przypadkach wskazanych w ust. 12 pkt a-b powyżej, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Towar do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.

14. Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar na swój koszt.

15. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.

16. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:

  • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 8 powyżej;

  • Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 13  powyżej oraz art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;

  • brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową Sprzedaży;

  • brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d, tj. żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;

  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

 

17. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 16 powyżej, Klient może złożyć w dowolnej formie na dane kontaktowe Sprzedawcy podane wyżej w pkt I ust. 4 Regulaminu. 

18. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 16 powyżej powinno zawierać imię i nazwisko Klienta; adres do korespondencji; numer Zamówienia; datę zawarcia Umowy Sprzedaży; datę ujawnienia niezgodności z Umową Sprzedaży oraz opis tej niezgodności; wskazanie przyczyny złożenia ww. oświadczenia z wymienionych w ust. 16 Regulaminu; a także informacja o tym czego Klient się domaga, tj. oświadczenie Kupującego o obniżeniu ceny Towaru albo o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. 

19. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.

20. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.

21. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. Odesłanie Towaru powinno nastąpić na adres korespondencyjny podany w pkt. I ust. 4 Regulaminu.

22. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

VIII. Dostawa. 

  • Sprzedawca realizuje Dostawę na terenie Polski za pomocą dostawców wskazanych na stronie Sklepu. Czas dostawy liczony jest od momentu nadania Zamówienia do wysyłki. 

  • Szczegółowe informacje o dostępnych dostawcach, kosztach Dostawy oraz terminach jej realizacji przez poszczególnych dostawców znajdują się na stronie Sklepu w dedykowanych zakładkach, a także informacje te wyświetlane są Klientowi w toku składania Zamówienia. 

  • Zakupione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem wybranego przez niego dostawcy na adres wskazany w Formularzu Zamówienia.

  • W przypadku wybrania sposobu Dostawy - InPost Paczkomaty 24/7, adresem Dostawy jest punkt wybranego przez Klienta paczkomatu w momencie składania Zamówienia. 

  • W dniu wysłania Towaru przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Kupującego informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.

  • Zakupiony Towar powinien dotrzeć do Kupującego w nienaruszonym stanie. Kupujący obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Kupujący ma prawo żądać od pracownika dostawcy spisania właściwego protokołu, a także Kupujący powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.

 

IX. Płatności. 

1. Podane ceny Towarów są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT w obowiązującej stawce). Ceny Towarów nie zawierają kosztów Dostawy. Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.

2. Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt Dostawy. 

3. Dostępne sposoby płatności w Sklepie to:

  • płatność przy odbiorze kartą lub gotówką;

  • przelew tradycyjny, płatność BLIK, płatność on-line lub kartą przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24;

  • płatność za pobraniem. 

 

4. Szczegółowe informacje o dostępnych sposobach płatności są wyświetlane Klientowi w toku składania Zamówienia oraz w dedykowanej zakładce na stronie Sklepu. 

5. Na każde Zamówienie wystawiana jest faktura VAT (jeśli Kupujący zaznaczy w procesie zakupowym opcję, że chce otrzymać fakturę VAT), a w pozostałych przypadkach paragon. Faktura VAT jest dostarczany Kupującemu drogą elektroniczną na adres e-mail, paragon jest dołączany do przesyłki. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury VAT w postaci numeru NIP oraz firmy działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia Umowy Sprzedaży jako Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca-Konsument.

 

X. Dane osobowe.

1. Administratorem danych osobowych Klientów sklepu internetowego, w rozumieniu ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych jest Sprzedawca.

2. Klient w momencie rejestracji wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie informacji o swoich danych osobowych przez administratora danych osobowych wskazanego powyżej. Wszelkie dane osobowe udostępnione przez Klienta będą przetwarzane zgodnie ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie danych osobowych.

3. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych dla celów funkcjonowania sklepu oraz w celach marketingowych, związanych z działalnością przedsiębiorstwa iOptic s.c.

4. Każdemu Klientowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.

 

XI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

1. Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.

2. Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

3. Konsument może skorzystać z platformy ODR, aby rozwiązać swój problem bezpośrednio ze Sprzedawcą. Platforma ODR powiadomi Sprzedawcę o wniosku Konsumenta. Jeżeli Sprzedawca wyrazi chęć rozmowy, będzie można za pomocą Platformy wymieniać wiadomości, wysyłać załączniki, takie jak zdjęcia produktu oraz zaplanować spotkanie online. Strony będą miały maksymalnie 90 dni na osiągnięcia porozumienia. Mogą one w każdej chwili odstąpić od rozmów bezpośrednich.

4. Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą:

  • zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy,  z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą w trybie mediacji (umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony) lub koncyliacji (przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu);

  • uprawniony jest do zwrócenia się do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej ze Sprzedawcą umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu.

 

5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy oraz informacje o podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).

 

XIII. Postanowienia końcowe. 

1. Prawem mającym zastosowanie do Regulaminu oraz wskazanych w nim umów jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego nie pozbawia jednak Konsumenta oraz Przedsiębiorcy-Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa polskiego. 

2. Umowy za pośrednictwem Sklepu są zawierane w języku polskim.

3. Do rozpatrzenia ewentualnych sporów wynikających z umów, o których mowa w niniejszym Regulaminie właściwy będzie polski sąd powszechny ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Postanowienie powyższe nie ma zastosowania wobec Konsumentów oraz Przedsiębiorców-Konsumentów, w przypadku których spory zostaną poddane właściwym sądom powszechnym.

4. Regulamin może zostać zmieniony z ważnych powodów, przez które rozumie się: 

  • zmiana przepisów prawa; 

  • dostosowanie treści Regulaminu do orzeczeń organów władzy państwowej lub europejskiej;

  • aktualizacja danych identyfikujących Sprzedawcę, w tym danych rejestrowych lub teleadresowych;

  • zmiany sposobów płatności i dostaw; 

  • zmiana zakresu, sposobów lub warunków świadczenia przez Sprzedawcę usług elektronicznych w postaci wprowadzenia nowych, zmianę lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności lub usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu, w tym zmiany technologiczne oraz techniczne;

  • zmiany biznesowe; 

  • konieczność zmian redakcyjnych takich jak sprostowanie omyłek pisarskich, niejasności lub błędów;

  • przeciwdziałanie nadużyciom. 

 

5. Sprzedawca informuje Klientów o zmianie Regulaminu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez umieszczenie nowego brzmienia regulaminu na stronie Sklepu oraz odpowiedniej informacji o zmianie, a także za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klientów posiadających aktywne Konta w Sklepie. 

6. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o wprowadzonych zmianach, a Klient nie wypowiedział zawartej umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. 

7. Do Umów Sprzedaży zawartych przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, zastosowanie ma ówcześnie obowiązujący regulamin. 

8. Regulamin nie ma na celu wyłączania ani ograniczania uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Z uwagi na zawiłość regulacji oraz kształtującego się cały czas prawa konsumenckiego i jego interpretacji, gdyby jednak zaistniała jakakolwiek sprzeczność pomiędzy treścią Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, które przyznają Konsumentom lub Przedsiębiorcom-Konsumentom określone uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa. 

9. Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od 19.09.2024 r. 

 

Jak dojechać?

Mapa strony

Regulamin

Mapa strony

Śledź nas:

Jak dojechać?

Salon optyczny iOptic | Medyk Centrum Oferuje wysokiej jakości oprawki, soczewki korekcyjne  i kompleksowe usługi optyczne. Doskonałe widzenie i stylowe wygląd to nasza pasja.

Jesteśmy zrzeszeni w:

Śledź nas:

Mapa strony

Śledź nas:

Adres